Alternatywna droga z Wołczkowa do Szczecina |
Alternatywna droga z Wołczkowa do Szczecina Nastąpił kolejny, ważny krok przybliżający budowę alternatywnego połączenia drogowego Wołczkowa z Bezrzeczem i Szczecinem. Część nowej drogi przebiegać ma przez tereny wojskowe. Realizacja nowego połączenia drogowego ma na celu odciążenie obecnych dróg prowadzących z Bezrzecza i Wołczkowa do Szczecina, które w godzinach komunikacyjnego szczytu są zakorkowane. Nowa droga powinna poprawić komunikację pomiędzy gminą Dobra a Szczecinem i przenieść część ruchu przez Wołczkowo i Bezrzecze poza wskazane miejscowości. Dzięki temu zmniejszy się hałas w centrum miejscowości i poprawi bezpieczeństwo na drodze. Alternatywne połączenie ze Szczecinem zwiększy też płynność ruchu w sytuacjach awaryjnych i stworzy komplementarny ciąg komunikacyjny względem planowanej budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Poprawi się również skomunikowanie gminy Dobra z planowaną pętlą autobusowo-tramwajową przy ul. Nowoszerokiej oraz halą widowiskowo-sportową Netto Arena w Szczecinie. Pod koniec czerwca Gmina Dobra przesłała do organów wojskowych kolejny wariant przebiegu drogi, który uwzględniał zgłoszone wcześniej uwagi. W 2. połowie września strona wojskowa zaakceptowała wstępnie wytyczony przebieg trasy. Droga zacznie się zaraz za Wołczkowem (od strony Głębokiego), a zakończy na ul. Nowoszerokiej, obok hali Netto Arena. Alternatywne połączenie Wołczkowa i Bezrzecza ze Szczecinem ma być jednojezdniową, dwupasmową drogą klasy G, z rozmieszczonymi rondami w miejscach przecięcia i zbliżenia do głównych dróg zbiorczych i lokalnych, obsługujących przyległe obszary. Jedno z rond byłoby zlokalizowane mniej więcej na wysokości ul. Parkowej, a drugie na wysokości ul. Miętowej i Bukszpanowej. Wzdłuż trasy zaprojektowano ponadto: - jednostronne chodniki szerokości 2 m wraz z przejściami dla pieszych i odgałęzieniami w rejonie projektowanych skrzyżowań i zbliżeń do istniejących dróg i ulic, - jednostronne ścieżki rowerowe szerokości 2,5 m wraz z odgałęzieniami w rejonie projektowanych skrzyżowań i zbliżeń do istniejących dróg i ulic, - rezerwę terenu pod przystanki komunikacji autobusowej w rejonie projektowanych skrzyżowań oraz zaproponowano rozmieszczenie przystanków pośrednich pomiędzy nimi, - pas dzielący pomiędzy jezdnią a ciągami pieszymi i rowerowymi szerokości 5 m na potrzeby oddalenia jezdni od linii zabudowy i jednocześnie możliwości zapewnienia odpowiedniej przestrzeni na lokalizację urządzeń ochrony środowiska, umożliwiających niezależne poprowadzenie chodnika i ścieżki rowerowej względem poziomu jezdni. - od strony terenów wojskowych pas szerokości około 4m na potrzeby wykonania skarp i ogrodzenia, ponadto od proj. km 2+600 do 3+300 zaproponowano rezerwę terenu szerokości około 9 m pod wykonanie ziemnego ekranu akustycznego celem ograniczenie emisji hałasu od znajdującej się po stronie północnej strzelnicy garnizonowej. Po ostatecznym uzgodnieniu przebiegu drogi po terenach wojskowych, rozpocznie się proces konsultacji i ustalania szczegółowego przebiegu drogi po terenie gminy Dobra, jak i miasta Szczecin. Jednym z podstawowych warunków przy projektowaniu docelowym drogi, będzie takie jej poprowadzenie, aby maksymalnie zminimalizować jej wpływ na obecnych użytkowników obszarów w rejonie jej przebiegu. Warto też dodać, że w projekcie budowy nowego ronda w ciągu ulicy Nowoszerokiej pozostawiono wolny pas z przeznaczeniem na przyszłe włączenie drogi alternatywnej w nowy układ drogowy, planowany do realizacji przy hali widowiskowo-sportowej w Szczecinie. Gmina analizuje też możliwości pozyskania środków zewnętrznych na realizację inwestycji, w tym w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Przeczytaj komentarze sąsiadów do tej wiadomości Koncepcja nowego połączenia drogowego Bezrzecza ze Szczecinem - kliknij i powiększ: |
|