WiadomośćZasady budżetu obywatelskiego w gminie Dobra
(Kategoria: Bezrzecze - WIADOMOŚCI, INFORMACJE)
Dodane przez admin
środa 13 kwietnia 2016 - 14:00:43


Zasady budżetu obywatelskiego w gminie Dobra


Poznaliśmy podstawowe założenia budżetu obywatelskiego, który w gminie Dobra pojawi się w 2017 roku. Mieszkańcy do końca kwietnia mogą wyrazić swoją opinię na temat zasad zaproponowanych przez urząd gminy.


Zgodnie z przedstawionymi założeniami, mieszkańcy w ramach budżetu obywatelskiego będą mieli do wykorzystania 1 milion złotych. Kwota ta zostanie podzielona na projekty ogólnogminne i dotyczące poszczególnych miejscowości. Zgłoszone projekty inwestycyjne powinny obejmować działki stanowiące własność gminną.

W głosowaniu uczestniczyć będą mogli wszyscy mieszkańcy gminy, którzy ukończyli 16 rok życia. Głosować będzie można przez internet, jak i w tradycyjny sposób. W urzędzie gminy uruchomione zostanie stanowisko, w ramach którego pracownik pomagać będzie mieszkańcom przy wypełnieniu wniosku.

Terminy:
1) Zgłaszanie projektów do budżetu obywatelskiego do dnia 22.08.2016 r.
2) Ogłoszenie listy projektów do głosowania do dnia 29.08.2016 r.
3) Głosowanie na projekty minimum przez 14 dni, do dnia 12.09.2016 r.

Reklamy Google:


Urząd gminy zarekomendował również powstanie zespołu ds. budżetu obywatelskiego, w skład którego wejdzie maksymalnie 13 osób. Znajdą się w nim przedstawiciele urzędu (2 osoby), radni (4 osoby), przedstawiciele organizacji pozarządowych działających na obszarze gminy (2 osoby) oraz mieszkańcy (5 osób).

Do zadań zespołu należeć będzie przygotowanie zasad funkcjonowania i wdrożenia budżetu obywatelskiego, w tym:
- procedury zgłaszania, weryfikacji i wyboru projektów przez mieszkańców;
- kryteria jakie powinny spełniać zgłaszane projekty;
- szczegółowy harmonogram budżetu obywatelskiego na rok 2017;
- analiza wniosków i uwag zebranych w ramach prowadzonych konsultacji społecznych.

Zespół zajmie się również opiniowaniem zgłaszanych projektów i ostateczną decyzją o dopuszczeniu do głosowania.

Ostateczne zasady i terminy budżetu zostaną ustalone po zakończeniu konsultacji społecznych przez ewentualnie powołany zespół ds. budżetu obywatelskiego lub na podstawie analizy wniosków zebranych w ramach konsultacji.

Propozycje i uwagi do przedstawionych założeń można zgłaszać do 30 kwietnia 2016 r. za pomocą poczty elektronicznej na adres: strategia©dobraszczecinska.pl lub osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy przy ulicy Szczecińskiej 16a w Dobrej. Będą one również dostępne u sołtysów.

Do pobrania:

Wniosek w sprawie zasad i założeń budżetu obywatelskiego w Gminie Dobra – wersja edytowalna

Wniosek w sprawie zasad i założeń budżetu obywatelskiego w Gminie Dobra – wersja PDF


Przeczytaj komentarze sąsiadów do tej wiadomości



Zobacz artykuły powiązane:

Budżet obywatelski
w gminie Dobra


Budżet obywatelski w gminie Dobra powoli staje się faktem. W kwietniu rozpoczną się konsultacje społeczne w sprawie ustalenia zasad jego wprowadzenia. W 2017 roku na wykonanie projektów, które znajdą uznanie wśród mieszkańców naszej gminy, przeznaczone zostaną środki w wysokości 1.000.000 zł.


Budżet obywatelski
gminy Dobra


W projekcie budżetu gminy Dobra na 2016 rok pojawia się pozycja związana z wdrożeniem budżetu obywatelskiego. O planowanej inicjatywie rozmawialiśmy z Wójt Gminy Dobra Teresą Dera.



Projekt budżetu gminy Dobra na 2016 rok

Wójt Gminy Dobra Teresa Dera przedstawiła projekt budżetu na 2016 rok. Sprawdziliśmy jakie inwestycje planowane są w Bezrzeczu i całej gminie, gdzie powstaną drogi, chodniki, kanalizacja. Wiemy jakie kwoty mają być przeznaczone na infrastrukturę, oświatę, gospodarkę komunalną.



Źródło: Bezrzecze 24 - portal mieszkańców Bezrzecza
( http://www.bezrzecze24.pl/news.php?extend.2455 )